Przejdź do głównej zawartości

Body Shape, Zumba, Stepy i inne !

Ta pogoda jest anormalna. W jeden dzień wydaje mi się, że jesień się zbliża, jest zimno, pada deszcz i chodzę w kurtce, a następnego dnia jest wielki upał i duchota ;(

W ostatnim poście pisałam, że mogę Wam opisać moje ćwiczenia :)
Wymieniłam tam kilka (zumba, body shape, stepy, fitball, ćwiczenia na dworze - w tym bieganie).
Chciałabym jednak najpierw wyjaśnić, co czym jest, bo nie każdy może wie coś na ten temat.





Body Shape

Pierwsze skojarzenie? Hmm, mnie to nic nie mówiło, a Wam? Są to na pewno ćwiczenia, ale z obciążeniem. Dzięki temu staramy się bardziej wyrzeźbić ciało. Wykonywane są przeważnie ćwiczenia wzmacniające.

Inne nazwy? Body Sculp, Body Styling lub po prostu w skrócie BS.

Czy będzie nam coś potrzebne? Do tego rodzaju ćwiczeń używamy np. ciężarków, stepów czy gumy.

Tempo? Umiarkowane, aby skupić się bardziej na technice wykonywanych ćwiczeń niż na liczeniu powtórzeń i jak najszybszym skończeniu serii.

Dla kogo? Dla każdego! Nawet dla osób początkujących. Byłam ostatnio pierwszy raz i dałam spokojnie radę, a jestem bardzo zadowolona z efektów jakie po tym są. Ćwicząc wzmacniają się mięśnie i nasza siła, ale one się nie powiększają ani nie pogrubiają, więc nie będziemy wyglądać jak kulturystki ^^



A teraz coś co ja UWIELBIAM !

Zumba

Pierwsze skojarzenie? Mi to się kojarzy z muzyką, ćwiczeniami do muzyki, ale nie jak aerobik, tylko coś w rodzaju tańca. Kocham tańczyć, a na zumbie nie dość że ćwiczę to jeszcze się relaksuję. Da się połączyć dwie przyjemności ze sobą? Da się!

Inne nazwy? Nie wiem, nie znam innych nazw. :)

Co nam będzie potrzebne? Przede wszystkim my sami oraz dobry humor i nastawienie. 

Tempo? Wszystko zależy od piosenki, do której są przygotowywane specjalne kroki. Mogą być wolniejsze np. na rozciąganie, albo szybsze.

Dla kogo? Dla wszystkich - młodych, starych, nawet i dzieci. Wszyscy się przy tym świetnie bawią!




Ćwiczenia na stepie 


Pierwsze skojarzenie? Leży sobie step. Wchodzimy na niego i schodzimy, bardzo się przy tym męcząc. Ja mam takie skojarzenie, może dlatego, że nogi mnie potem bolą ^^
Step jest używany do ćwiczeń. To takie urządzenie (platforma), które można zniżać lub podwyższać, w zależności od treningu. Ćwiczenia wykonujemy w rytm muzyki. Robiąc to modelujemy nogi i pośladki i... tracimy zbędne kilogramy!

Inne nazwy? Brak.

Co nam będzie potrzebne? Step oczywiście. Wygodne obuwie to podstawa. 

Tempo? Także zależy od muzyki, ale przeważnie jest w miarę szybkie.

Dla kogo? Dla kogoś, kto chce mieć piękne nogi! Idzie lato, czyli nadchodzi czas bikini, więc pora się poruszać trochę i wymodelować dolne partie ciała. A także dla osób, które po prostu chcą się odchudzić (głodówka to zły sposób, bo jest coś takiego jak efekt jo-jo).




Fitball

Pierwsze skojarzenie? "Fit" - czyli coś związanego ze zdrowym trybem życia, i "ball" czyli też to ma związek z piłką. Tak i tak. Poprawiamy sylwetkę, zyskujemy kondycję! Poprawiamy sobie też humor, bo takie zajęcia są czasami bardzo zabawne, gdy zmagamy się z utrzymaniem równowagi. Jednym słowem wzmacniamy i modelujemy całe ciało.

Inne nazwy? Ćwiczenia z piłką.

Co nam będzie potrzebne? Duża piłka.

Tempo? W zależności od instruktora.

Dla kogo?  Forma ruchu dla każdego. Zwłaszcza dla ludzi, którzy mają problemy z kręgosłupem i nie mogą uczestniczyć w klasycznych zajęciach.  treningu dopasowywane są do wieku i kondycji grupy. Jest to też forma dla kobiet w ciąży i po porodzie. 




O ćwiczeniu na świeżym powietrzu pisałam już w innych postach :
  1. Strong, powierful & healthy
  2. Ciało - duch
Niżej dodam linki z ćwiczeniami, o których tutaj pisałam, jednak co jest NAJWAŻNIEJSZE to dobra ROZGRZEWKA. Bez tego możemy nabawić się wielu kontuzji oraz zakwasów.

A co jest dobre na zakwasy? 

Bywa tak, że jednak rozgrzewka nie była wystarczająca, a na treningu daliśmy z siebie wszystko. 
Z jednej strony jest to dla nas nagroda za ciężką pracę, jednak co zrobić, gdy utrudniają nam one funkcjonowanie? 
Są przeróżne sposoby na pozbycie się zakwasów.  W Internecie można wiele tego znaleźć.
Jednak nie każdy ma jak chodzić na sauny itp.
Są też domowe sposoby, które nam mogą pomóc.
  • Masaż. 
  • Ciepła kąpiel.
  • W trakcie ćwiczeń koncentrować się na oddechu.
  • Okłady ciepłe lub zimne.
  • Delikatne rozciąganie.
  • Warto jednak się trochę rozruszać, to ból trochę zmaleje.
  • Odpoczynek dla regeneracji mięśni.
  • Pić dużo wody!
  • I po dniu czy dwóch - wrócić do treningów.
I na koniec postu, parę filmików, jak pisałam wcześniej.

                            Body Shape

                                Zumba
i nie mogłam się oprzeć żeby to dać :

                   Ćwiczenia na stepach

                                Fitball


Komentarze

  1. Wszyscy chwalą zumbę ;) Ja nigdy nie byłam, ale chciałabym spróbować ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz jaki jest najlepszy sposób na zakwasy ? zjedz po treningu lub przed snem jogurt naturalny... on uzupełnia białko :)! i dzięki temu prawdopodobieństwo wystąpienia ich po intensywnych ćwiczeniach jest wielokrotnie mniejsza ;)

    pozdrawiam !
    i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Często mam problem z zakwasami po ćwiczeniach, ale mam nadzieję, że Twoje rady pomogą!

    beneaththeblanket.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepsza jest zumba
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe zestawienie powodów do ruchu :) jestem okropnie leniwa, ale może jednak wybiorę coś dla siebie...

    Zaobserwuję i zapraszam na obsa
    http://modna40.blogspot.com

    ___

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post, szczególnie to z zakwasami. Ja trzymam się swoich faworytów, czyli rower, bieganie i akrobatyka.
    Pozdrawiam!

    Lary Art

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akrobatyki jeszcze nie próbowałam ale to jest chyba bardziej skomplikowane ;o :)

      Usuń
  8. Podziwiam. Ja nie mam zapału, aby brać się za ćwiczenia.

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam zumbę! Prócz tego lubię ćwiczyć z hulahopem na rowerku treningowym i tańczyć :)

    ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie, że opisałaś tak wszystkie ćwiczenia, można się o nich nieco dowiedzieć :)
    Pozdrawiam xx
    atramka Blog -klik-

    OdpowiedzUsuń
  11. Zacznę od błędów po pierwsze o "Zumbie" wspomniałaś, że jest dla każdego ok, ale dlaczego piszesz starych? bardziej pasuje starszych, w ten sposób nie obrażasz takich osób. Kolejny błąd popełniasz w "Body Shape" mięśnie rosną, ale w naturalny sposób, nie widać tego od razu, a kulturystki używają substancji do rośnięcia mięśni. Podoba mi się pomysł na bloga, zobaczę jeszcze co proponujesz w innych postach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie mój błąd, ale nie miałam tutaj nic złego na myśli pisząc ''starych''.
      A co o BS to nie chciałam się rozpisywać, dlatego napisałam, że od razu nikt nie wygląda jak kulturysta (z racji tego, że wzmacniamy mięśnie, ale nie powiększamy ich w szybkim tempie) i tu masz rację bo do szybkiego wzrostu mięśni potrzebne są suplementy specjalne oraz odżywki.

      Usuń
  12. Ciekawy post, troche sie dowiedzialam ;)
    I bardzo przydatne te porady na zakwasy, wykorzystam!

    http://autographsandthoughts.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Też musze zabrać się za siebie, bo za kilka dni obóz, a jak mnie mój chłopak zobaczy w stroju kąpielowym to raczej długo ze sobą nie będziemy. ;p Oczywiście żartuję. ;) Ja długi weekend spędziłam na biwaku z moją drużyna harcerską. Nieźle się opaliłam. :)

    Zapraszam do obserwacji! http://szyszunia-life.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ćwiczenia najlepsze :D
    http://one-day-to-my-life.blogspot.com/ zapraszam serdecznie :* dopiero w sumie poczatkuje:(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #3 - Organizer, planer, kalendarz

Heeej! Do dzisiejszego postu zainspirowała mnie wczoraj trochę Draqilka D. z bloga Draqilka D. miłość... pasja... muzyka... - od razu podaję link do postu, który mnie zainspirował do tego (klik).  Ona tam opisywała jak zrobić swój Bullet Journal - osobisty organizer, nasz własny system notatek. Zachęcam każdego ciekawskiego do przeczytania jej postu. Sama od dawna miałam w planie zrobić kalendarz, który będzie mi odpowiadał pod każdym względem. Wiadomo jak to jest z tymi, które możemy kupić. Musimy się podporządkować pewnemu systemowi, który jest tam zawarty - kalendarz, notatnik, indeks, plan lekcji dla uczniów, itp. To ostatnie jest dla mnie niestety zbędne i irytujące. Dlaczego nie robią także kalendarzy dla studentów zaocznych? Kiedy potrzebuję mieć dużo miejsca w dniach takich jak piątek, sobota, niedziela, tak naprawdę mam te dni zwężone, że nie mam miejsca na zapisanie swoich zajęć, planu dnia. Zawsze marzyłam o takim kalendarzu, który także będzie moim organizerem, w którym b…