Przejdź do głównej zawartości

OPTYMIZM NA TAPECIE


Optymizm jest jednym z poglądów, który głosi, że istniejący świat, istniejąca sytuacja, jest najlepszą z możliwych, więc powinniśmy odczuwać szczęście i doskonałość chwili, czyli po prostu doceniać w 100% to, co mamy. Nawet w chwili, gdy sytuacja jest beznadziejna i nie pozostaje nic, jak usiąść i zacząć płakać? Nie, nie, żaden płacz tutaj w grę nie wchodzi - optymista taką sytuację doceni i jeszcze wyciągnie z niej korzyści!

Na szczęście optymizmu, tak jak asertywności można się nauczyć. Każdy ma takie chwile, kiedy chciałby swoje odczucie szczęścia, które jest znikome w szybkim tempie pomnożyć i móc czerpać z każdej chwili w 100%! Są takie dni, kiedy już od momentu, gdy otwierasz oczy nic nie jest takie, jak powinno. Śniadanie nie smakuje, mimo że niedawno jadłaś dokładnie coś podobnego. Włosy nie układają się jak powinny, nagle w szafie nie masz żadnych ubrań, które nadawałyby się, aby je ubrać (a to nie jest prawda), ulubiona bluzka wydaje się pokazywać tego dnia Twoje wady, nie zalety. Kolor włosów jest jakiś... wypłowiały? Może tylko Ci się tak wydaje, ale tak się czujesz. Bez wyrazu i bez energii. Wszyscy Cię drażnią, coś od Ciebie chcą. Pogoda, deszczowa czy słoneczna - irytuje Cię. Nie wiesz w sumie dlaczego, jak i po co. Przecież jak kładłaś się wieczorem do łóżka, miałaś całkiem inny nastrój. 

Takie dni się zdarzają. Myślisz pewnie, dlaczego ja? czemu mi się przytrafiają takie dni? i najchętniej spędziłabyś cały ten dzień w łóżku, żeby tylko nie pogorszyć sytuacji.

I jest to najgorsze, co mogłabyś zrobić. Schować głowę w piasek, niech się dzieje co chce. Mnie ten dzień może ominąć, jutro będzie lepsze... A może lepiej jest zmienić perspektywę patrzenia na świat? Możliwość taka jest, więc czy jest jakiś skuteczny sposób, aby zmienić swój sposób patrzenia na świat, w bardziej kolorowych barwach? Jest. Nawet kilka!

Zanim jednak do tego przejdziemy, tego musisz się wystrzegać!

❌ KRZYWE ZWIERCIADŁO
To ten moment, kiedy patrzysz w lustro i wydaje Ci się, że w zaledwie kilka godzin, od zeszłego wieczora, przytyłaś kilka kilo... Hmmm - coś nie tak. Nie jest możliwe, aby przytyć w tak krótkim odstępie czasu. Bluzka wydaje się bardzo na Tobie opinać, kolor podkreśla niedoskonałości na twarzy... Dziwne, że wczoraj tego nie zauważyłaś, co?

❌ BAD HAIR DAY
Wieczorem myłaś głowę, aby rano mieć świeże i lśniące włosy, a one? Plączą się, jedne się wyginają i kręcą, a inne są proste. Żadne zabiegi na nie nie chcą skutecznie działaś, bo nagle wyglądają na przyklapnięte... w tym dniu wybierasz bezpieczny koczek i... najchętniej nie wychodziłabyś z domu.

❌ SPOSÓB MYŚLENIA
Twoje myśli, a raczej Twoja podświadomość, działa na Ciebie jak chce i czasami każe Ci myśleć, że jesteś gorsza, brzydsza, głupsza, grubsza... Kontroluj swoje myśli i nie dawaj im aż takiej swobody!

❌ BYĆ CIENIEM SIEBIE
Myślisz, że inni są lepsi od Ciebie we wszystkich dziedzinach, aż zaczynasz w siebie wątpić. Twoja pewność siebie spada, więc gdy musisz wyjść z domu ubierasz pierwsze lepsze ciuchy, robisz prowizoryczny makijaż i fryzurę i wychodzisz, aby zatopić się w tłumie i zbytnio się nie wyróżniać...

❌ BRAK ENERGII, BRAK CHĘCI
Do wszystkiego! Tego dnia najlepiej nie wychodziłabyś z domu, Twoje myśli krążą tylko wokół wina, łóżka i dobrego filmu bądź serialu. Telefon - najchętniej wyciszyłabyś go albo nawet wyłączyła, aby nikt nie próbował się z Tobą kontaktować.

Źródło
A na co powinnaś zwracać uwagę? Co zrobić, aby wprowadzić optymizm do swojego dnia?

✅ JESTEŚ NAJLEPSZA
Superman był facetem, ale nie każdy bohater musi być facetem. Bądź taką superwoman, babką, która potrafi góry przenosić. Wczoraj dawałaś sobie radę ze wszystkim, nie pozwól, aby jedna rzecz, pierdoła, pogoda, czy mała sprzeczka zepsuła cały Twój dzień.

✅ ŁÓŻKO DO SPANIA
Łóżko traktuj jako mebel, w którym śpisz. Nie jedz w nim jedzenia, nie oglądaj maratonów filmowych... Łóżko powinno kojarzyć się z odpoczynkiem, snem, a nie bolącymi plecami od niewygodnej pozycji podczas oglądania filmu czy uwierającymi okruszkami jedzenia, które chwilę przed snem jedliśmy we własnym łóżku.. Raz na jakiś czas nikomu nie zaszkodzi, byle by nie stało się to Twoim nawykiem.

✅ LUSTRO PRAWDY
Jeżeli tego dnia widzisz, że Twój wygląd Cię nie zadowala, coś Ci przeszkadza, weź głęboki oddech i znajdź w sobie 5 zalet. Możesz powiedzieć to sobie w głowie, w myślach, ale jeżeli chcesz się w tym maksymalnie utwierdzić, powiedz to na głos. Spójrz na siebie przychylniej.

✅ KOMPLEMENTY
Nic tak nie działa, jak komplementy czy dobre słowo. Poproś kogoś bliskiego, znajomą, sąsiadkę, koleżankę, mamę, babcię aby powiedzieli Ci, co dzisiaj w Tobie wygląda najlepiej i przykuwa uwagę? Może ktoś zwróci uwagę na Twój makijaż i go doceni? A może to będzie bluzka lub buty? A może ktoś doceni jakąś cechę Twojego charakteru? 
Prawda jest taka, że komplementy za wygląd są miłe, ale jeżeli dostajemy komplementy za osobowość i charakter, o wiele lepiej się wtedy czujemy. Są one po prostu budujące!

✅ NIE MA DRUGIEJ, TAKIEJ JAK TY
Jesteśmy unikatowi, wszyscy różni i to jest najlepsze. Nie możemy ani być czyjąś kopią, ani nikt nie może skopiować nas. Możemy być dla kogoś wzorem do naśladowania, ale nigdy nie chciejmy być kimś innym, niż my sami. 

A jak ja sobie radzę w gorsze dni?


Mam świadomość tego, że dzień może być nerwowy i chwiejny z mojej strony, jeżeli chodzi o emocje. Może mi być ciężej, niż wczoraj, bo jednak zły dzień to zły dzień, ale na szczęście nauczyłam się już jak walczyć, tak naprawdę z samą sobą. 

Gdy tylko widzę, że mam gorszy nastrój z rana, staram się nie zwracać uwagi na to, że dzisiaj akurat te ubrania do mnie nie pasują, czy wyglądam w nich grubiej. Mimo, że wieczorem je przygotowałam i tak je ubieram i nie patrzę tyle w lustro, bo im dłużej przed nim stoję, tym gorzej się czuję. Ubieram się i zajmuję od razu czymś innym. 

Jeżeli nic mi tego dnia nie wychodzi, nie poddaję się. Jestem bardzo upartą osobą i zawsze dążę do celu. Nie odpuszczam sobie nawet, gdy jestem zmęczona, bo nie chcę niczego odkładać na później. W dni, kiedy jestem rozkojarzona, smutna czy zła, staram się pracować nad swoją koncentracją, żeby nie popełnić jakiegoś błędu, którego potem mogę żałować. Przez to skupiam się na pracy, a nie na swoich negatywnych myślach. 

To tyczy się także oglądania zdjęć na Instagramie. Ostatnio bardzo się wkręciłam w tą aplikację, odeszłam od Snapchata. Patrząc na te wyidealizowane zdjęcia, zawsze zastanawiam się, co było w tle jak ktoś je obrabiał... czyli mam świadomość tego, że nie są one prawdziwe. Retusz, kadrowanie, odpowiedni filtr... Trzeba to zawsze mieć w pamięci i mieć świadomość tego, że nie każde zdjęcie jest rzeczywistym stanem rzeczy, a serduszka klikać za dobrą lub wspaniałą obróbkę zdjęcia! (oczywiście nie wszyscy to robią, nie każde zdjęcie jest wyretuszowane itp.).



A WY JAK RADZICIE SOBIE W GORSZE DNI?




Komentarze

  1. mi brakuje optymistu , bardziej jestem pesymistą

    ZAPRASZAM DO MNIE

    OdpowiedzUsuń
  2. Bad hair day to mam prawie zawsze kiedy wychodzę z domu :D A tak na poważnie, nie wiem czy jestem optymistką. Nigdy nie staram się siebie specjalnie dołować, ale wiadomo bywają te gorsze dni. Ale zgadzam się z tym co napisałaś, nie można sobie wmawia, że jest się najgorszym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bad hair day zdarza mi się bardzo często. W takich momentach po prostu nie patrzę w lustro :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat jestem realistką, chociaż uważam, że zawsze warto mieć przy sobie optymistów :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda! Zawsze dobrze mieć przy sobie kogoś, kto prędzej wyciągnie nas z doła, niż dobije nas jeszcze bardziej :D

      Usuń
  5. Ja jestem optymistka, ale tez jednocześnie realnie staram się patrzeć na życie i problemy, które czasami się pojawiają. Jest problem, więc trzeba go rozwiązać - uda się na pewno i będzie ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć nie ma problemów nie do rozwiązania - skoro się stworzyły, musi być na nie sposób :)

      Usuń
  6. Ja niestety jestem pesymistką, co najmniej tak mi się wydaje xD ;) Ciekawy post! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, your blog is amazing! I love it! xx
    Would you like to follow each other? If yes, please follow me on the my blog and let me know in the comments of my newest posts.
    I following you!
    Have a great day!

    cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ślicznie wyglądasz!

    Zapraszam na nowego posta:) R E Y V Z

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jestem aż za nadto optymistyczną osobą, aczkolwiek miewam takie dni, kiedy mam całkowity brak energii i najchętniej w takim momencie schowałabym głowę w piasek. Zgadzam się z tobą. Nigdy nie chciejmy być kimś innym, niż jesteśmy. W gorsze dni najczęściej piszę do przyjaciół, którzy od razu poprawiają mi humorek. Jeżeli coś mi danego dnia nie wychodzi to tak jak ty nie poddaję się. Jestem także upartą osobą i zawsze staram się dążyć do celu :) Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale dobry tekst. Ja staram się być optymistką Ale czasem też zdarzy się gorszy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu zdarzają się gorsze chwile :) Ważne, żeby po upadku wstać :)

      Usuń
  11. Wow, dear, your blog is amazing! I love it! <3
    Would you like to follow each other?
    If yes, please follow me on the my blog. ^_^
    I following you # <3

    cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli komuś brakuje chęci do życia - warto też się przebadać. Miałam taki okres w życiu, że nie miałam siły na nic i wszystko wydawało mi się beznadziejne. Zrobiłam na początek badania krwi i to był strzał w dziesiątkę, bo okazało się, że mam anemię przez niedobór żelaza. Zmiana diety i wsparcie tabletkami na przyswajanie żelaza i po 2 tygodniach już byłam innym człowiekiem :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne , motywujące porady :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Siebie określiłabym raczej jako realistka. Udaje mi się znajdować wiele pozytywnych aspektów, jednak te gorsze dni się zdarzają i wtedy warto pamiętać choćby o radach, o których napisałaś :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  15. ja zawsze byłam optymistą, życie mnie tego nauczyło. Złe doświadczenia które ciągły się latami, sprawiły że nauczyłam się doceniać wszystkie najmniejsze pozytywne aspekty w życiu, nawet te normalne i przyziemne jak to że mogę zjeść śniadanie, obiad, kolację a nie że głoduję. Niektóre osoby nawet tego nie mają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, nie każdy potrafi doceniać do to ma .

      Usuń
  16. Świetny post! Ja w gorsze dni zawsze wchodzę a bloga :D Czytam posty innych i to poprawia mi bardzo humor

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Motywujące porady :)
    Super Post.
    Ja jestem realistką z wielką dawką optynizmu :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. To jest straszne, ale tak mam, że myślę, że każdy jest lepszy ode mnie. Często mam wrażenie, że do niczego się nie nadaję. Ale walczę z tym :) Pomaga też mi mój kochany i jest coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę ciekawy i treściwy post. Bardzo spodobał mi się punkt o tym, aby traktować łóżko jako mebel, i kurcze, faktycznie masz z tym rację, muszę zacząć zwracać na to większą uwagę.

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, łóżko nie powinno być jadalnią ani miejscem pracy :D Ma być miejscem, kojarzącym się z odpoczynkiem :)

      Usuń
  20. Ja czasami mam ciężko opanować moje myśli, moja podświadomość wygrywa, niestety i robi co chce.
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #6: Słoik Pozytywnych Cytatów

"Bądź wierny swojej pasji, bo ona nigdy Ciebie nie zawiedzie, tak jak mogą zrobić to ludzie."