Przejdź do głównej zawartości

8 CECH DOBREGO PRACOWNIKA

Źródło
Aby mieć stałą pracę, trzeba być dobrym i sumiennym pracownikiem, przykładać się do powierzanych zadań i wywiązywać się z nich w określonym czasie. Jest to wbrew pozorom trudne, ponieważ ideały nie chodzą po świecie, zupełnie tak samo jak legendarne yeti. Być idealnym pracownikiem oznaczało by, że posiada się pewien zestaw cech, które są pożądane i niezwykle cenne.

1. UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI CZASU PRACY 

Taki pracownik z reguły jest efektywny, ponieważ potrafi sobie zaplanować tak dzień czy tydzień, że wywiąże się z poleconych mu zadań w określonym czasie. Osoba, która potrafi zarządzać swoim czasem, nie marnuje go i potrafi ocenić, ile potrzebuje go na wykonanie pracy. Potrafi także wyznaczyć priorytety oraz pilnować ważnych terminów. Nie ma obaw, że zapomni o jakimś ważnym spotkaniu czy konferencji.

Źródło
2. PRACOWITOŚĆ

Kto by nie chciał mieć takiego pracownika, który wykonuje swoją pracą w 100% swoich możliwości i z mega wielkim zapałem? No właśnie, każdy by chciał. Idąc na rozmowę o pracę warto wspomnieć o takiej zdolności, jeżeli ową posiadamy. Co oznacza bycie pracowitym? Choćby nawet to, że nie marnujesz swojego czasu na głupoty - łączenie studiów i pracy jest oznaką, że jesteś osobą pracowitą, tak samo jak fakt, że nigdy nie nudzisz się w pracy. 

3. WYTRWAŁOŚĆ

Bardzo ważną umiejętnością jest wytrwałość w osiąganiu długoterminowych celów i zadań. Takie osoby z natury obdarzone są ogromną porcją cierpliwości z maksymalną dawką skupienia na jednej rzeczy przez dłuższy czas. Wiąże się to z pokonywaniem trudności, które można napotkać w trakcie pracy oraz sukcesywnym rozwiązywaniem konfliktów. Taki pracownik jest niezastąpiony, bo doprowadza rzeczy do samego końca i nie zostawia ich w połowie realizacji.

4. KOMUNIKATYWNOŚĆ

Pracownik, który jest komunikatywny potrafi w prosty sposób przekazać swoje myśli innym współpracownikom. Potrafi dogadać się z grupą oraz dopasować do stylu swojego rozmówcy, żeby już nie napisać "poziomu" rozmowy (wiecie, o co chodzi).

5. ELASTYCZNOŚĆ

Osoba elastyczna nie boi się zmian, nie przywiązuje się do jednego stanowiska i sprawdza się w każdej dziedzinie. Potrafi dostosować się do zmieniających się, czasami w bardzo szybkim tempie, warunków i przy tym nie narzeka, nie robi awantur czy niepotrzebnych scysji. Pomimo ciągłych zmian jest wciąż zmotywowana do pracy. Taka cecha jest niezwykle cenna, bo osoba posiadająca taką umiejętność w razie potrzeby będzie potrafiła na określony czas zająć inne stanowisko (np. podczas choroby innego współpracownika) i firma dzięki niej nic nie straci.

6. ODDZIELANIE ŻYCIA PRYWATNEGO OD ZAWODOWEGO

Dobry pracownik wie, że czas spędzony w pracy poświęca tylko i wyłącznie pracy. Nie marnuje go na telefony do przyjaciółek, plotkowanie o innych, czy na kontrolowanie sytuacji w domu. Myśli skierowane ma na określone zadania. To samo tyczy się drugiej strony - dobry pracownik nie zabiera pracy do domu, ponieważ aby być ciągle efektywnym potrzebuje regeneracji i odpoczynku. Taki pracownik także nie wszczyna kłótni na tle prywatnym z innymi współpracownikami, szanuje ich i potrafi współpracować nawet z osobami, które prywatnie uważa za swoich wrogów.

7. SAMODZIELNOŚĆ

Osoba, która ciągle pyta innych pracowników, jak ma coś zrobić, jest tylko kulą u nogi, bo nie dość, że nie potrafi sama na swoim stanowisku wykonać najprostszych zadań, to angażuje do tego inne osoby, które przez to zaniedbują swoją pracę. To samo tyczy się podejmowania decyzji. Dobry pracownik powinien znać się na tym, co robi na swoim stanowisku, ale też mieć czas na wdrożenie się i wciągnięcie w "życie" firmy i potem działać już samodzielnie.

8. UMIEJĘTNOŚĆ DOCHOWANIA TAJEMNICY

Oznacza to, że po pracy przy ploteczkach z przyjaciółkami nie wyciągasz największych tajemnic firmy i nie obnażasz jej słabości przed konkurencją. Bycie lojalnym pracownikiem jest ogromną zaletą, bo na takich osobach można polegać.


Strój kąpielowy Zaful - klik


Strój kąpielowy Zaful - klik

Odchodząc już od tematu głównego chciałabym pokazać Wam jakie cudo ostatnio wpadło w moje ręce :) Jestem oficjalnie gotowa na lato 2017!!! Jestem z niego bardzo, ale to bardzo zadowolona. Obawiałam się, że będzie coś nie tak z rozmiarem, ponieważ nigdy w ten sposób nie wybierałam dla siebie stroju kąpielowego - zawsze musiałam go przymierzyć. A Wam jak się podoba?


Strój kąpielowy Zaful - klik

Komentarze

  1. Wszystko fajnie, tylko (wybacz mi mój cynizm) dopisz asertywność jeszcze.. 😉 Bo tak to wyszło Ci idealne popychadło.. serio. Opisałaś osobę, która w większej firmie zostałaby zjedzona żywcem... 😐

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej się z tym zgadzam, ale momentami nie można być w 100% asertywnym i wychylać się przed szereg, trzeba zgrać się z grupą pomimo własnego zdania. Lepiej zachować swoje trzy grosze dla siebie.
      Ale pomimo to asertywność w pracy jest bardzo, bardzo ważna :)

      Usuń
  2. Ja zawsze mam problem z jedną rzeczą - oddzielenie życia zawodowego od prywatnego. Do pracy moje życie prywatne się nie dostaje, ale do domu praca owszem, a to też nie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem chyba wzorowym pracownikiem :P bo tak naprawdę robię wszystko :P sprzedaż, zamówienia, ogarniam sama caly sklep, kasa, dosłownie wszystko :) p.s
    Ładny strój<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko jest ważne, ale jeżeli umie się podzielić wszystko po trochu. Nigdy nie możemy też dać się zjeść, czy wykorzystywać np. bo Ty dobrze robisz to "proszę" zrób to, to a i tamto też. No a my skrzydełka prostujemy bo ktoś nas skomplementował i działamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie tak, ale na początku zawsze warto się wykazać. Potem trzeba z kolei pokazać, że nie damy sobie w kaszę napluć i się wykorzystywać :D

      Usuń
  5. Nie umiem kliknąć w link a strój jest tak piękny, że muszę go mieć!

    co do wpisu - uważam, że naprawdę fajną i wartościową cechą jest wymieniona przez Ciebie elastyczność. Niestety wielu osobom jej brakuje... . Idealna cecha, by wpisać ją w cv :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam kilka cech idealnego pracownika i nigdy się nie nudzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W mojej pracy to całkiem inne cechy są potrzebne:kreatywność, troskliwosc i opiekuńczosc


    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym dodała jeszcze cierpliwość i kreatywność. Bez nich byłoby mi ciężko na froncie: ja - dzieci, ja - rodzice, ja - koleżanki, ja - dyrekcja itp. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cierpliwość wiąże się z wytrwałością, a zgodzę się z kreatywnością - to także jest ważne :)

      Usuń
  9. To ja chyba jestem dobrym pracownikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry pracownik to skarb, a powyższe cechy są jak najbardziej przydatne ;)
    Pozdrawiam cieplutko
    just-do-one-step.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Zaufanie jest najważniejszym elementem w relacjach międzyludzkich – czy to chodzi o miłość, czy przyjaźń czy relacje w rodzinie. Zdarza się nam jednak zrobić coś, czego potem bardzo żałujemy.  Zaufania nie dostaje się od tak, raz na zawsze – zostaje się nim obdarzonym po jakimś czasie, jeżeli na nie zasłużyliśmy. Raz nadszarpnięte odbudowuje się wolno, bo zawiedliśmy.  Dlaczego jest ważne? Bez zaufanie nie zbudujemy prawdziwych relacji z innymi ludźmi, nie wspominając już o związkach typu przyjaźń czy miłość.  Bez niego żylibyśmy w ciągłym lęku, podejrzliwościach i z mnóstwem wątpliwości co do samych siebie, jak i innych. Nie czulibyśmy się bezpiecznie. 
Zaufanie to bardzo cienka nić, którą można zerwać jednym słowem. Bardzo ciężko je odbudować, ale można to zrobić. Poniżej znajdziesz kilka porad.


💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

DIY #3 - Organizer, planer, kalendarz

Heeej! Do dzisiejszego postu zainspirowała mnie wczoraj trochę Draqilka D. z bloga Draqilka D. miłość... pasja... muzyka... - od razu podaję link do postu, który mnie zainspirował do tego (klik).  Ona tam opisywała jak zrobić swój Bullet Journal - osobisty organizer, nasz własny system notatek. Zachęcam każdego ciekawskiego do przeczytania jej postu. Sama od dawna miałam w planie zrobić kalendarz, który będzie mi odpowiadał pod każdym względem. Wiadomo jak to jest z tymi, które możemy kupić. Musimy się podporządkować pewnemu systemowi, który jest tam zawarty - kalendarz, notatnik, indeks, plan lekcji dla uczniów, itp. To ostatnie jest dla mnie niestety zbędne i irytujące. Dlaczego nie robią także kalendarzy dla studentów zaocznych? Kiedy potrzebuję mieć dużo miejsca w dniach takich jak piątek, sobota, niedziela, tak naprawdę mam te dni zwężone, że nie mam miejsca na zapisanie swoich zajęć, planu dnia. Zawsze marzyłam o takim kalendarzu, który także będzie moim organizerem, w którym b…