Przejdź do głównej zawartości

DIY #4 - Jak zrobić ozdoby z filcu? + moja propozycja dla Was



Heej!
Ostatnio udało mi się zostać obdarowaną przez moją mamę dość dziwnym, ale ciekawym prezentem. Otóż dostałam od swojej rodzicielki opakowanie kolorowych kawałków filcu oraz ciekawe dodatki. Postanowiłam, że coś z tym zrobię i wykorzystam to do nowego pomysłu. Już od jakiegoś czasu chodził mi ten pomysł po głowie. Pierwszy raz zobaczyłam go w programie Doroty Szelągowskiej i stwierdziłam, że KIEDYŚ też takie zrobię. To magiczne i oddalone w czasie kiedyś stało się całkiem niedawno i zrobiłam sobie ozdoby z filcu. Można to wykorzystać jako zabawkę dla dziecka, ładną dekorację do domu, także można wkleić do ramki i powiesić na ścianie. Możliwości jest wiele. To od Was zależy jakie dacie temu przeznaczenie. Jeżeli chcecie także zrobić sobie takie ozdoby potrzebujecie godzinkę czasu oraz:


- kawałki filcu
- ozdoby (wedle gustu, własnego pomysłu)
- wata
- igła z nitką
- klej (mocny)
- ołówek i nożyczki
- wstążeczki/sznureczek



KROK 1. 

Na początku musimy pamiętać, że taka ozdoba ma dwie strony, dlatego składamy kawałek filcu tak, jak zwykłą kartkę na pół. Następnie delikatnie ołówkiem rysujemy kształt, który chcemy potem uzyskać. I go wycinamy.


KROK 2.
Zanim przystąpimy do zszywania dwóch części, dobrze jest rozmieścić "na sucho" dekoracje. W moim przypadku są to samoprzylepne kwiatuszki z gąbki, dlatego nie musiałam ich od razu doszywać. Dlaczego mówię o doszywaniu ozdób już na drugim etapie? Ponieważ gdy już będziemy kończyć szycie, musimy wepchnąć do tego watę i doszywanie potem ozdób będzie o wiele trudniejsze.


KROK 3.
Jak pisałam wyżej. Pod koniec obszywania naszej ozdoby, zostawmy sobie trochę miejsca, aby udało nam się wepchnąć watę i ją w środku ładnie rozmieścić palcem.


KROK 4.
W tej ozdobie chciałam, aby to serduszko (to nie jest marchewka, haha) było wiszące. Związujemy końce tasiemki i miejsce z "guzłem" wpychamy jeszcze do środka ozdoby. Potem kończymy zszywanie i ja jeszcze dodatkowo wzmocniłam sobie wstążkę dodatkowo przyszywając ją. Jak widać na zdjęciu poniżej, nawet tego nie widać :)


I gotowe :)  Dwa dni cieszyłam się z tego jak głupia. Oczywiście zrobiłam od razu kilka takich ozdób. Zieloną literkę planuję wkleić do ramki i stworzyć u siebie na ścianie obraz "3D". Czerwone serduszko wisi już u mnie na łóżku. Literkę "E" zrobiłam z myślą o koleżance z bloga Versjada - klik. Mam nadzieję, że gdy przesyłka do niej przyjdzie prezent się spodoba i co najważniejsze, jej piesek tego nie zje, haha.




***
Na koniec chciałabym Wam coś zaproponować. Jakiś czas temu postawiłam sobie za cel 50 000 wyświetleń na blogu oraz 200 osób obserwujących, do końca tego roku. Jak widzicie (lub nie zwracacie całkiem uwagi na cyferki) zbliżam się powoli do tego i… jeżeli uda mi się osiągnąć to i spełnić tym samym moje malutkie marzenie, zrobię na blogu ROZDANIE : ) Moje pytanie brzmi: czy podoba Wam się ten pomysł?  Z pewnością uda mi się do tego czasu wymyślić coś ciekawego, co mogłoby być na rozdaniu, jednak Wasze pomysły też mogą być inspiracją dla mnie. Dajcie znać w komentarzach co o tym myślicie.


Komentarze

  1. Nie przepadam za takimi ozdobami, ale łądnie zrobiłaś :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Bloga to Ty masz super! :) Może chcesz zacząć go pozycjonować? Wpadnij do mnie, a dowiesz się gdzie i jak zdobywać linki!
    Czytaj, pogłębiaj więdzę i komentuj! :)
    www.youboost.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. nie umie szyć jednak wydaje się to dośc łatwa a fajne
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale super! Ja co prawda żadnych zdolności manualnych nie mam. ale podziwiam u innych!

    btw. cieszę się, ze moją obserwacją i moimi wyświetleniami przyczyniam się do spełnienia Twojego marzenia Sylwio! Trzymam kciuki by się ziścił plan!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł! Ja rok temu na technice robiłam piórniki z filcu i całkiem fajnie wyszło. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że mama dała Ci prezent tego typu. :D Genialne Ci wyszły! Szczególnie podoba mi się własnie to dla Emilki. ;) Szczerze pisząc, nie biorę udziału w rozdaniach, ale jeśli pojawiłoby się coś takiego u Ciebie, to w sumie pomyślałabym nad tym poważniej. :D Trzymaj się ciepło! I życzę kreatywności na takie perełki! CUDO! Arleta

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam kiedyś podobne serduszko ale mi trochę brzydsze wyszło xD Super <3
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie to wygląda :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe <3 <3 Z chęcią zastosuję się do Twoich wskazówek i sama wykonam takie cudeńka, ba, już wiem, komu dam w prezencie, jak zrobię :D <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładne ozdoby!

    http://pineapplegirlsblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ozdoby super zrobiłaś :) życzę powodzenia abyś doszła do celu. Pomysł z rozdaniem podoba mi się. Możesz śmiało zrobić ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny pomysł! (:
    http://martynagblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie ci to wyszło *-* Piękna tak dekoracja
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne są te rzeczy z filcu *-*
    Aż mnie zachęciłaś do zrobienia tego :)
    A jeśli chodzi o rozdanie to jestem ZA.

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. A mi się te ozdoby skojarzyły ze ŚWIĘTAMI :D A one już tuż tuż :)
    http://zwyczajny---blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, już niedługo. Strasznie szybko ten czas leci! (Zwłaszcza mi ostatnio)

      Usuń
  16. Kiedyś robiłam pełno takich ozdób - z filcu i nie tylko :)
    Rozdanie to świetny pomysł :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Filc zawsze był materiałem, z którym lubiłam współpracować, ale nie mam aż takiej cierpliwości do tworzenia cudów :D

    OdpowiedzUsuń
  18. WOW! Świetnie CI to wyszło <3. Sama myślałam nad kupnem filcu, ale nie umiem ładnie szyć.
    Dobry pomysł z rozdaniem ;)
    Obserwuję ;)
    Mój blog 👩

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej bardzo ciekawie pisany blog, widać, że robisz to z pasją. A post bardzo fajnie się czyta. Dlatego promuj swojego bloga za darmo. Łap ode mnie link.
    darmowe linki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie na blogach widzę DOKŁADNIE TAKI SAM TEKST, który jest już jakimś spamem...

      Usuń
  20. Ozdoby wyszły Ci prześliczne :) Szczególnie spodobał mi się pomysł, aby zrobić literki z filcu! Mam nadzieję, że koleżanka się ucieszy i miło z Twojej strony, że pomyślałaś, aby ją obdarować takim prezentem.
    Rozdanie to dobry pomysł. Obserwatorem już jestem, a widzę, że 50 tys. wyświetleń już wybiło na Twoim liczniku! :)

    ADA ZET

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bycie tu ze mną od jakiegoś czasu :)
      Taaaak! 50 000 wybiło wczoraj wieczorem jak kładłam się spać, więc miałam miłe zakończenie dnia <3

      Usuń
  21. świetnie Ci to wyszło ;) ja jednak nie wiem czy dałabym radę coś takiego zrobić, bardzo szybko się denerwuje jak mi coś nie wychodzi ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  22. Ślicznie Ci to wyszło ;) Może kiedyś sama spróbuję coś zrobić :D Super pomysł z tym rozdaniem.
    Masz śliczny blog, zostaję na dłużej- obserwuję ;)
    Pozdrawiam ♥ #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, ale uroczo to wygląda! Znając życie mi nie wyjdzie tak ładnie, ale przynajmniej będzie jedyne w swoim rodzaju. Uwielbiam patrzeć jak ktoś jest tak kreatywny i to wykorzystuje! ;)
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie robiłam nic z filcu :> Jednak wolę, gdy serce wygląda trochę inaczej. Ale ogólnie bardzo ładne!
    Pozdrawiam, Nataliusz

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysły :) jesteś bardzo kreatywna
    Pozdrawiam i zapraszam paulabiliniewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Great DIY! So simple, but so beautiful!

    Do you want to follow each other on gfc? Let me know on my blog and I'll follow you back. ♥

    ↣ My blog "Demilla". Welcome! ↢

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne pomysły! kreatywnie ;)
    http://stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne pomyslu i wykonanie! Najbardziej podooba mi się serduszko. Moze zrobisz kiedys filcowego motylka?
    Zapraszam do mnie: dariavaria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomysł wykorzystnia filcu dobry, ale zrobilabym to inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie to urocze! Przecież już niedługo otwieramy sezon na świąteczne DIY, filc na pewno się sprawdzi :)
    U nas DIY z t-shirtem, zapraszam serdecznie!
    vivstilo-dw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Robiłam takie kiedyś :) Ale potem się okazało, że nie mam w ogóle do tego drygu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. wyszlo ci to naprawde bardzo ladnie :) moze kiedys tez zrobie :) pozdrawiam


    AALLEEKKSS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  33. Uroczy ten pomysl! Pewnie go wykorzystam :3

    Zapraszam do siebie :)
    http://bleedingoutforyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Śliczne ozdoby! :)
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo mi się podoba! Miłego weekendu!

    Promuję blogi!
    Ps. spośród osób, które skomentują mój post post wylosuję 10 i wypromuję w nowym poście :)
    http://www.sandrakopko.com/2016/08/warsaw-lala_17.html

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny pomysł ! :*

    Klikniesz na moim blogu w trzeci baner? Z góry dziękuje :)
    Co powiesz na wspólną obserwację?
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #3 - Organizer, planer, kalendarz

Heeej! Do dzisiejszego postu zainspirowała mnie wczoraj trochę Draqilka D. z bloga Draqilka D. miłość... pasja... muzyka... - od razu podaję link do postu, który mnie zainspirował do tego (klik).  Ona tam opisywała jak zrobić swój Bullet Journal - osobisty organizer, nasz własny system notatek. Zachęcam każdego ciekawskiego do przeczytania jej postu. Sama od dawna miałam w planie zrobić kalendarz, który będzie mi odpowiadał pod każdym względem. Wiadomo jak to jest z tymi, które możemy kupić. Musimy się podporządkować pewnemu systemowi, który jest tam zawarty - kalendarz, notatnik, indeks, plan lekcji dla uczniów, itp. To ostatnie jest dla mnie niestety zbędne i irytujące. Dlaczego nie robią także kalendarzy dla studentów zaocznych? Kiedy potrzebuję mieć dużo miejsca w dniach takich jak piątek, sobota, niedziela, tak naprawdę mam te dni zwężone, że nie mam miejsca na zapisanie swoich zajęć, planu dnia. Zawsze marzyłam o takim kalendarzu, który także będzie moim organizerem, w którym b…