Przejdź do głównej zawartości

Dzień Bloga 2016

Hej, hej! Dziś święto idealne dla twórców internetowych, czyli dla blogerów. Dziś, 31 sierpnia, obchodzimy Dzień Bloga. Jestem bardzo podekscytowana, czuję się zupełnie tak, jakbym obchodziła swoje urodziny. Bloga prowadzę od ponad roku, w 2015 nie obchodziłam tego święta, ponieważ jeszcze wtedy nie wiedziałam, że ono istnieje. Dlatego tym razem poszukałam informacji na ten temat, ponieważ ciekawiło mnie, czy faktycznie jest to nieformalne "święto" wpisane w nasz kalendarz, czy jednak  to dzień wymyślony, który po prostu raz w roku obchodzą blogerzy. Okazało się, że ...




Okazało się, że na stronach można znaleźć wiele informacji, dotyczących tego dnia. Przykładowo:

"Najbardziej znanym prekursorem blogerów był prawdopodobnie Doogie Howser, genialny nastoletni lekarz z popularnego serialu telewizyjnego, który każdego wieczora notował na swoim IBM-ie krótką refleksję na temat ważnych zdarzeń minionego dnia. Musiało jednak minąć około 10 lat, by internetowi pisarze pod koniec lat 90. mogli w prosty sposób publikować takie notatki w Internecie, w formach weblogów, które wkrótce ochrzczone zostały po prostu blogami. W ciągu kolejnej dekady blogi ewoluowały – nie były już tylko publicznymi pamiętnikami dla znajomych. W świecie artystów, polityków czy dziennikarzy stały się ważnym narzędziem marketingowym i miejscem głoszenia swoich przekonań. Światowa blogosfera liczy obecnie około 160 milionów blogów. Niektórzy autorzy prowadzeniem bloga zajmują się zawodowo, utrzymując się z wpływów z reklam. Jednym z pierwszych polskich blogerów, którzy stali się popularni dzięki swoim blogowym notkom (nieraz dość kontrowersyjnym), jest Kominek. Zaczynał praktycznie od zera w 2005 roku, dziś prowadzi dwa autorskie portale, wydał książkę o życiu blogera, a niebawem wystąpi w ogólnopolskiej reklamie telewizyjnej piwa Żubr. Głównym założeniem Dnia Blogów, obchodzonego od 2006 roku, jest promowanie blogosfery i zainteresowanie czytelników innymi kulturami. Blogerzy zachęcani są tego dnia do wyszukania pięciu ciekawych blogów – najlepiej z różnych stron świata – i polecenia ich swoim czytelnikom. W ten sposób promowana jest również współpraca między autorami blogów." - źródło Kalbi
Więc, skoro tego dnia, warto kogoś polecić z chęcią to zrobię! Przedstawiam poniżej 5 ulubionych blogów/stron, które ostatnio udało mi się znaleźć w sieci i zagościłam tam na dłużej.

Na pierwszy ogień idzie... Emilia. Polka z krwi i kości mieszkająca za granicą, gdzie w obecnej porze roku nie ma czegoś takiego jak noc (p.s. też się tym dziwiłam, ale to prawda). Mieszka w Szwecji. Prowadzi bloga http://versjada.blogspot.com/. Zaczęłam od Emilki, ponieważ złapałyśmy w miarę stały kontakt. Okazało się, że wiele rzeczy robimy prawie tak samo, myślimy w podobny sposób i dużo nas łączy. Nawet parę razy śmiałyśmy się, że może mamy wspólne korzenie, haha! Emilka prowadzi swojego bloga już jakiś czas. Z początku był on anonimowy, od 2015 roku można być jego stałym czytelnikiem. Tematyka? Ogólna. Nie ma tu podziału na konkrety - moda? uroda? coś śmiesznego? ciekawa historia? Wszystko można tam znaleźć.


Drugą blogerką jest Agata, właścicielka bloga http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/. Gdy zaczęłam przeglądać pierwszy raz jej bloga zauważyłam, że mimo tak dużej różnicy wieku jaka nad dzieli, w niektórych momentach mam wrażenie jakbym czytała o sobie. Agata ma ten dar, potrafi pokazać czytelnikowi swój świat w bardzo prosty, ale subtelny sposób. W wielu momentach ją doskonale rozumiem. Pisze bardzo otwarcie i szczerze o swoich doświadczeniach i nie tylko. Polecam tego bloga każdemu, kto nie boi się spojrzeć w oczy problemom oraz życiu. Przeglądając archiwum na jej blogu można znaleźć wiele postów, pokazujących jak miłą oraz wrażliwą osobą jest autorka bloga. W tym roku ponownie organizuje akcję Blogerzy dzieciom z domów dziecka - zachęcam do zapoznania się z relacją z zeszłego roku. Może a nuż także zechcecie wziąć w tym udział! Dajcie znać w komentarzach.


Kolejnym blogiem jest blog RLYEH. Całkiem niedawno, bo w przeciągu tygodnia, przekonałam się do tego bloga. Autorka pisze wspaniałe artykuły, które AŻ CHCE SIĘ CZYTAĆ. Porusza interesujące tematy na czasie, jak i kontrowersyjne. Chciałabym polecić Wam jeden post, który według mnie zasługuje na miejsce nr 1. Powinien być pokazywany każdemu człowiekowi, który do końca nie wie czym jest Internet, jaka jest jego siła i jakie są zagrożenia.Temat jest według mnie pomijany w sieci, albo zapomniany, jednak wciąż obecny. Dotyczy przeważnie młodych osób - dziewczyn, które szukają swojego miejsca w sieci. Uważam, że przyda się to każdemu, zwłaszcza młodym i początkującym blogerkom, które jeszcze nie wiedzą, w którą stronę chciały by pójść. Kącik hejtu: Kochamswoje ciało więc je sprzedam (klik). Już po linku można się domyśleć jaka jest tematyka. Uważam, że jednak ważne jest to, aby nie iść po trupach w drodze do "kariery". Są różne sposoby zarabiania na blogu czy vlogu, ale nie własnym ciałem!!! Dziewczyny pamiętajcie..



Czwartą stroną, którą często odwiedzam i uwielbiam czytać, zwłaszcza wieczorami, gdy nie mogę zasnąć jest NOCNA KAWA. Blog prowadzony przez parę, która dzieli się swoimi pasjami w Internecie. Podobnie jak w blogu Rlyeh, na Nocnej Kawie możecie przeczytać także wiele porad, które przydadzą się każdemu. Ostatnio często ukazywały się posty na temat relacji międzyludzkich, jak np. Błędy popełnianie w relacjach z płcią przeciwną, czy Trudne tematy w związku - byli partnerzy.  Koniecznie musicie wpaść na tego bloga i się u nich rozgościć!


Ostatnim blogiem, który dziś polecam jest... Oczy Outsidera. Jestem stałą czytelniczką tego bloga. Obserwuję ciągły postęp, jaki tam panuje. Pamiętam doskonale jeszcze stary wygląd bloga oraz jego szablon - w ciemnych odcieniach. Teraz jest tam o wiele jaśniej, co jest dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem. Nadal nie wiem, czy to nie koniec "renowacji" bloga, ale jest coraz lepiej i przyjemniej. Tematyka? Wczytując się w kilka postów (nie tylko jeden!), można poznać autorkę bloga. Pisze prosto od siebie, co bardzo mi się podoba. Nie trzyma się sztywno schematów, jak niektórzy blogerzy, prowadzący blogi bez wyrazu. 


No to co... na dziś to tyle. Warto poznawać nowe blogi bo tym samym poznajemy także ich autorów. Znacie któryś blog z powyżej wymienionych? Za co lubicie ich blogi? A może macie swoje ulubione, hmm ?

Komentarze

  1. Nawet nie mialam pojecia o istnieniu takiego swieta! :o Az jestem w szoku!
    Haha wlasnie sie obudzilam i powinnam sie ubierac ale stwierdzilam ze juz teraz musze zamiescic komentarz! <3
    Kochana moja Sylwio no nie dosc ze zrobilas mi reklame (XD) to na dodatek jestem na pierwszym miejscu! Boze czuje sie tak wyjatkowo i wspaniale jakbym byla.. bardzo popularna! XD
    Teraz bede miec bardzo dobry humor! <3 Ej no mowilam ci juz mam noc w tym roku prawie wcale nie mielismy lata od ponad tygodnia jest maks 8 stopni! :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba serio o tym nie wiedziałaś, że istnieje coś takiego jak Dzień Bloga, bo takie sugestie już ode mnie dostawałaś na fejsie, że aż się dziwiłam, że nie wiesz o co chodzi, haha :D

      Usuń
  2. Na sam początek zacznę od tego, że nie słyszałam o święcie bloga, jednak Twój post pozwolił mi uświadomić ile rzeczy jeszcze jest dla mnie obcych w świecie blogsfery! :)
    Otworzyłaś mi również oczy na poznanie nowych i ciekawych blogów. Przeczytałam bloga Emilii i jestem nim zachwycona! :) Tak samo przypadł mi do gustu ostatni przedstawiony przez Ciebie: Oczy Outsidera. Zostanę z nimi na dłużej i tak jak Ty będę śledziła ich dokonania... :)

    W dodatku, dziękuję. Tak samo za to, że otworzyłaś mi oczka na te przecudowne blogi, jak i na to, że sprawiłaś mi ogromny uśmiech na twarzy.
    To bardzo miłe uczucie, gdy znajdujesz się na 2 miejscu w "blogowych ulubieńcach". Dziękuję za ciepłe słowa, bo ogromnie mnie motywują i dają kolejne powody do radości.
    Szczególnym powodem do radości jest to, że moje posty czytają tak przesympatyczne osoby jak Ty, posiadające tak wartościowe blogi jak Twój. (Również jestem stałym bywalcem, już od dłuższego czasu.) ;)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że któreś z wymienionych blogów Tobie również przypadły do gustu. :)

      Usuń
  3. Ciekawe blogi większości z nich do tej pory nie znałam, więc chętnie poczytam coś nowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogów jest niestety za dużo, żeby wszystkie od razu poznać.:)

      Usuń
  4. Do tej pory nie miałam pojęcia o takim "święcie". Fajnie się dowiedzieć, że coś takiego jest :D
    A co do blogów, to tak je opisałaś, że już lecę je przeglądać z ogromną ciekawością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O dniu bloga wiedziałam, co prawda nigdy się aż tak w to nie zagłębiłam. A z poleconych blogów kojarzę tylko pierwszy i ostatni
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  6. super, bardzo pomysłowy post
    nie wiedziałam o dniu bloga

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #6: Słoik Pozytywnych Cytatów

"Bądź wierny swojej pasji, bo ona nigdy Ciebie nie zawiedzie, tak jak mogą zrobić to ludzie."