Przejdź do głównej zawartości

Odkryj prawdziwą magię

Zostało parę dni do świąt. Pewnie większość z Was jest już zalatana, robi świąteczne zakupy, sprząta, szykuje powoli potrawy czy przystraja swój dom.

Wszystko dzieje się szybko i zastanawiasz się, czy zdążysz ze wszystkim na czas. Warto się zatrzymać w tym przedświątecznym biegu chociaż na chwilę. Zastanowić się jaki był ten rok dla Ciebie. Wszystkie plusy i minusy.
Święta powinny być czasem na refleksje, na podejmowanie ważnych decyzji, pokonywanie własnych słabości i smutków, dzielenie się radością i miłością.



Zawsze, gdy nadchodziły święta, chciałam, aby każdy był ze sobą w zgodzie. Przeważnie wieczorami robiłam rachunki sumienia co do każdej osoby, z którą moje relacje nie wyglądały najlepiej. 
Ciężko powiedzieć drugiej osobie "przepraszam" lub "wybaczam Ci". 
Ciężko zacząć rozmowę z osobą, z którą nie rozmawiało się rok lub nawet więcej. 
Nie każdą relację da się naprawić. Ale zawsze warto porozmawiać i wyjaśnić sobie wszystko.

Święta to naprawdę magiczny czas, jeżeli tylko spojrzy się na to z odpowiedniej strony. Czas, w którym każdy powinien cieszyć się z tego, co ma i jaki jest. Nie chodzi tutaj o to, jakie dostanie się prezenty i od kogo. Nie chodzi nawet o to, kto komu jakie życzenia złoży, lub w co się ubrać na Wigilijną kolację. Rzeczy materialne nie są ważne, tylko to co mamy w środku. Aby z kimś się pogodzić, trzeba pogodzić się najpierw ze sobą samym. Schować dumę i honor do kieszeni i przyznać się do popełnionych błędów, których może wcześniej się nie widziało. 

Na koniec roku warto też odnaleźć te dobre strony, podziękować innym za wspaniałe chwile lub momenty. Bo to inni dają to ciepło i radość. Jutro nigdy nie będzie takie samo jak dziś, a osoby, które dziś są przy nas, niekoniecznie będą z nami jutro. Wiele dróg się rozchodzi w niespodziewanych momentach, czasami na całe życie. Zostaną wspomnienia - te dobre wspomnienia. Za które warto podziękować.
"Nigdy nie żałuj tego co sprawiło, że chociaż na chwilę byłeś szczęśliwy."
Chcę Wam  wszystkim podziękować, a zwłaszcza tym, którzy wspierali mnie w blogowaniu, wszystkim, którzy są i byli ze mną tutaj oraz osobom, które stale tu zaglądają! :) Do świąt mogę być mniej aktywna ze względu na egzaminy na studiach, ale zapewniam Was, że wrócę tutaj z nowymi pomysłami.

Wesołych Świąt Wam życzę, wspaniałej kolacji w rodzinnym gronie oraz zakończenia roku, które zapamiętacie na długo. 

Wchodząc w Nowy Rok 2016 zacznie się wszystko od nowa.. :) 

PS.
Dziękuję tym osobom, które sprawiły, że na mojej twarzy pojawił się uśmiech oraz tym, którzy byli ze mną, gdy inni odeszli.
Przepraszam tych, którym sprawiłam zawód i byłam powodem smutku.

Komentarze

  1. Nie szkodzi że pisześ o smutku ja też straciłam niektóre osoby nie gniewam się oto a post jest super,życzę ci wesołych świąt,uśmiechu na twarzy,bogatego Mikołaja,pogody,smacznych potraw i udanego Sylwestra 2016 r:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący post, daje do myślenia.

    Wpadniesz? - http://mojfioletowykacik.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny post zapraszam do siebie
    http://zyyybra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny komentarz ale świadczy on o tym, że nawet nie przeczytałaś nic co jest powyżej zawarte...

      Usuń
  4. Cooraz bliżej święta <3

    http://lifemadeleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz u Ciebie jestem, ale podoba mi się Twój blog - kreatywna osoba z Ciebie i ambitna. Ciekwe masz studia, wszystko co związane w jakimkolwiek sposób z psychologią, ciekawi mnie, a u Ciebie pewnie tych zagadnień jest dość sporo :)
    Masz rację - wybaczyć ciężko, przepraszać też, lecz bez tego święta nie są spełnione ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego dobrego dla Ciebie z okazji Świąt, na pewno Nowy Rok bedzie dla Ciebie lepszy niż miniony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Musimy pamiętać, że sami tworzymy magię świąt :) Oby te święta były dla Ciebie wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Notka taka naprawde prawdziwa!
    Tez wieczorami prowadze rachunki sumienia...
    I także mogę powiedzieć że ciężko odbudować z kimś kontakt po dłuższym czasie iż ciężko zrobić pierwszy krok...
    Spokojnych i wesołych świąt!
    Oraz wspaniałego nowego roku :)

    http://magdalenaw.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację, warto się czasem na chwilę zatrzymać i pomyśleć o relacjach z drugim człowiekiem, to całkowita prawda. :)

    Pozdrawiam, atramka xx

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis. Ja na szczęście należę do osób, która "lubi" przepraszać, jeśli coś zepsuję to nie umiem z tym długo wytrzymać. Święta to piękny czas i każdy powinien skorzystać z Twoich rad. Przystanąć, odetchnąć pięknem świata. Przypomnieć sobie czym są święta, odepchnąć blichtr i bieg za prezentami a skupić się na rodzinie. Będę zaglądać, bo Twoja refleksja bardzo przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) I cieszę się, że jednak są osoby na tym świecie, które nie trwają w tej znieczulicy uczuciowej :)

      Usuń
  11. Na samym początku, życzę Ci Wesołych Świąt :-) Spokoju, cierpliwości, uśmiechy na twarzy ... i wszystkiego o czym marzysz :-)

    Ja też mam nadzieję, że ze wszystkim zdążę, ale już padam z sił :-D

    Post jest świetnie napisany :-) Ciekawie napisałaś o świętach, o tym co w nich jest ważne,i że rzeczy materialne nie są najważniejsze :-)

    Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! Zostałaś nominowana do LBA! Więcej informacji u mnie na blogu :) Miłej zabawy ^^
    http://pacholczakphotography.blogspot.com/2015/12/lba.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację. Miałam już u siebie na blogu LBA :)

      Usuń
  13. fajnie że pamiętasz o tym, co w świętach jest naprawdę ważne :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. po tym poście naszło mnie na refleksje, niestety teraz ludzie odbierają święta jako rzeczy materialne (np. kupują prezenty, ubierają choinkę) ale nie zatrzymają się na chwilę i nie przemyślą tego, co to znaczy "prawdziwy duch świąt"

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post dający do myślenia...
    http://swiat-weni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz rację adwent powinien być czasem refleksji i przemyśleń, a my niestety wolimy latać po jakiś galeriach handlowych niż wspólnie ubrać choinkę czy ciasteczka, bo przecież to też można kupić ! Jednak najsmutniejsze jest to ,gdy Twoja rodzima bez powodu odwraca się od Ciebie i nie zaprasza na święta jak to było co roku. Gdzie się podziały prawdziwe święta???

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest to na pewno smutny moment, gdy rodzina nie chce z Tobą spędzić świąt.

      Usuń
  17. Każda osoba wnosi do naszego życia COŚ. Jedno jest lepsze drugie gorsze. Również analizuję każdą znajomość. Najcudowniejsze jest to, że od każdego można się czegoś nauczyć :) a Święta to najlepszy czas by nauczyć się wlewać w każdy dzień Miłość i uczyć się tego z każdym kolejnym dniem :)


    Buziaki,
    OTIANNA.PL

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie ten rok był hmm.. dość burzliwy. Ale trudno mi mówić o plusach czy minusach. Raczej mogę powiedzieć że zwiększył się mój bagaż doświadczeń ;)

    Pozdrowionka,
    Smiley
    https://www.facebook.com/SmileyProjectPL/

    OdpowiedzUsuń
  19. Warto w tym okresie (i nie tylko) bardziej kierować się dobrem, szanować innych, oraz dawać im wszystko co najlepsze, spędzać czas z bliskimi i okazywać im to, że są dla nas ważni :) To taki szczególny czas, warto sprawić żeby był to najbardziej magiczny okres w roku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Święta są po to, aby m.in. się jednoczyć i spędzić ze sobą czas :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #3 - Organizer, planer, kalendarz

Heeej! Do dzisiejszego postu zainspirowała mnie wczoraj trochę Draqilka D. z bloga Draqilka D. miłość... pasja... muzyka... - od razu podaję link do postu, który mnie zainspirował do tego (klik).  Ona tam opisywała jak zrobić swój Bullet Journal - osobisty organizer, nasz własny system notatek. Zachęcam każdego ciekawskiego do przeczytania jej postu. Sama od dawna miałam w planie zrobić kalendarz, który będzie mi odpowiadał pod każdym względem. Wiadomo jak to jest z tymi, które możemy kupić. Musimy się podporządkować pewnemu systemowi, który jest tam zawarty - kalendarz, notatnik, indeks, plan lekcji dla uczniów, itp. To ostatnie jest dla mnie niestety zbędne i irytujące. Dlaczego nie robią także kalendarzy dla studentów zaocznych? Kiedy potrzebuję mieć dużo miejsca w dniach takich jak piątek, sobota, niedziela, tak naprawdę mam te dni zwężone, że nie mam miejsca na zapisanie swoich zajęć, planu dnia. Zawsze marzyłam o takim kalendarzu, który także będzie moim organizerem, w którym b…