Przejdź do głównej zawartości

"Best friends forever"

Czym jest przyjaźń?
Na pewno jest pewnego rodzaju więzią, podobną do miłości (a może to to samo?).
Piszę o tym, bo bardzo często dostaję pytanie na asku "czym jest przyjaźń" lub "co jest ważniejsze - miłość czy przyjaźń". 

Nie wiem czy jest coś takiego, myślałam wiele razy, że mam przyjaciółkę, przyjaciół.. Jednak mając niedługo już te 20 lat, mogę stwierdzić, że nie mam przyjaciela, ani takiej osoby, która by nią mogła być. 



Dawno dawno temu myślałam, że mam
przyjaciela. Takiego na dobre i na złe. Pomimo tylu kłótni (i to czasami bardzo ostrych) zawsze wszystko tak nagle samo wracało do 'normalności', nigdy nikt długo się nie gniewał. Zawsze razem, od rana do nocy, dzień w dzień, wciąż tyle tematów do rozmów, tyle nas łączyło co dzieliło, byliśmy tak różni, że aż się tym dopełnialiśmy. To trwało około 3 lata. Potem z tego się zrodziła miłość... chociaż teraz po upływie czasu sama nie wiem jak to nazwać. No przyszła zdrada i... się rozpadło wszystko. Cała ta "przyjaźń". Ja wybaczyłam, jednak nie wiem co się stało, że ta osoba zaczęła mnie olewać.... Od tego momentu mogę stwierdzić, że zaczęłam wątpić we wszystko co łączy ludzi.


No, ale miałam także przyjaciółkę. 
Ta przyjaźń trwała około 6 lat. Się rozpadła, bo zauważyłam, że jestem jej potrzebna tylko do jej celów i tego co chciała robić. Męczyło mnie to, wiecznie to samo, z czasem było coraz więcej kłótni. Potem gdy miałam chłopaka (ona też) zaczęła "wpychać się" w mój związek i manipulowała mną (tego akurat wtedy nie widziałam) - mówiła mi o moim chłopaku niezbyt miłe rzeczy, potem ja się martwiłam, że mnie zdradzi itp... No a przy nim potrafiła tak suszyć ząbki i kręcić tyłkiem, że sama nie wiedziałam co mam myśleć. Niby moja przyjaciółka, a czasami miałam wrażenie, że robi wszystko specjalnie bym była sama bez nikogo... Sama się od niej odsunęłam, bo nie mogłam dłużej w tym wytrzymać. Szkoda - 6 lat prawie - ale widać tak musiało być. 

Teraz niedawno też myślałam, że poznałam nową przyjaciółkę, lecz niestety.. okazało się to samo. Czy przyjaźń polega na tym, że gdy jednej się powiedzie to druga się obraża? No chyba nie... I z tego powodu było mi przykro, co mnie też dołowało. Z tą osobą także już ograniczyłam relacje. Zresztą ona znalazła se nowe towarzystwo a mnie olała przy pierwszej lepszej okazji, więc to by nie miało sensu. Ja nie chcę być kołem ratunkowym, kiedy ktoś się nudzi.

Mam też w swoim życiu taką osobę, hmmmm mogę go chyba nazwać przyjacielem, myślę, że by się nie obraził. Znam go od dziecka. Od zabaw w piaskownicy aż po ''chowanego''. W przeciwieństwie do pierwszego opisywanego przyjaciela, z tym nie miałam i nie mam, aż tak bliskiej relacji, by gadać dzień w dzień itp. Dawniej jeszcze chodziliśmy od tej samej klasy w gimnazjum, potem to samo liceum, no wtedy nazywaliśmy się przyjaciółmi. Były ostre kłótnie, bywało i tak, że przez rok się do siebie nie odzywaliśmy, jednak gdy się postanowiliśmy spotkać by porozmawiać, to zawsze wszystko wracało do normy, zero wstydu  i ciszy - było tak jak przed tym "rozstaniem". Ostatnio to prawie nie mamy ze sobą kontaktu. Nie rozmawiamy prawie, może raz na miesiąc albo dłużej, każdy ma swoje życie i swoje sprawy. Jednak gdy mam problem, wystarczy że zadzwonię czy napiszę. Zawsze mi pomoże, co już nie raz udowodnił. Sam z siebie. Nawet nie muszę prosić. Ostatnio miałam przykrą sytuację. Nic mu nie mówiłam, po prostu pisałam o tym na asku, a on sam do mnie napisał... (myślałam, że nie czyta mojego aska). Sam z siebie. Nie rozczulał się ani nic, nie dawał mi głupich rad. Po prostu był, nie fizycznie, a duchowo. Poczułam to wsparcie. I jak widać na tym przykładzie, przyjacielem nie jest ten, co jest co chwile obok i spędzamy z nim te najlepsze chwile, a gdy nastaje smutek to on ucieka. Przyjaciel to ktoś, kto jest zawsze, mimo że nie dosłownie jest obok. Wiem, że zawsze mi pomoże, a ja jemu też. Lecz czy to przetrwa? Tego nie wie nikt. 

Więc odpowiadając na pytanie - czym jest przyjaźń - śmiało mogę powiedzieć, że jeszcze w pełni nie wiem, bo nie poznałam takiej osoby, która by nią mogła być i dla której ja bym mogła być pomimo wszystko... i na zawsze. Nie na a chwilę, nie na parę dni, miesięcy czy lat. I też nie taką osobę, której się po prostu znudzę, jak ostatnio..... ;c

Komentarze

  1. Moim zdaniem są ludzie którzy będą przy nas zawsze, tych których możemy być pewni. Może będziemy ich szukać rok, dwa, dziesięć, ale znajdziemy tych dla nas, tych którym na prawdę będzie zależało. Powiedzą, że będą na zawsze i to udowodnią. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś, na jakieś stronce, przeczytałam pewien cytat, że jeżeli jeszcze nie masz prawdziwego przyjaciela czy też chłopaka to znak, że dla Ciebie przygotowany jest ktoś wyjątkowy. ;) . Świetny blog.. Daje duuużo do myślenia. Trzymaj poziom! :D . Miłego dnia. ; *

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy temat ;) Ogólnie blog bardzo interesujący ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, nudzisz się? :) Jeśli tak to zapraszam Cię na GG Czat, gdzie miło i fajnie spędzisz czas. To proste! Dodaj ten numer gg:37841898 do kontaktów i w treści wiadomości wpisz "/join" i potem postępuj według wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tak niestety jest..
    http://triviaaboutme.blogspot.com/ jeśli się spodoba, zaobserwuj, ja zrobię to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, na czym polegała ta zdrada Twojego byłego przyjaciela, w którym wnioskuje się zakochałas, albo on się zakochał ? :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu z przyjaźni była miłość, zaczęliśmy ze sobą chodzić i to był ten błąd właśnie, bo pojechał sobie na wakacje i zdradził mnie z taką dziewczyną bo się założył z kolegami.. :) I tak oto cała przyjaźń prysła. Przestał się do mnie odzywać aż do teraz.

      Usuń
  7. Przyjaciel jest po prostu kimś kto wie co siedź w Twoum mózgu zanim Ty to wiesz, to ktoś to będzie z Tobą zawsze. Kiedyś wydawało mi się że prawdziwa przyjaźń nie istnieje, ale dziś wiem że owszem, moja przyjaciółka jest dla mnie jak siostra

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim największym przyjacielem jest Mój Narzeczony. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz po czym poznać przyjaźń? Jak np z kimś rozmawiasz kogo bardzo lubisz i nie wspominasz że coś jest nie tak, a taka osoba to widzi i robi wszystko aby ci poprAwić humor :) jest zawsze z Tobą i przy tobie. Ja miałam taką przyjaźń, ale niestety los tak chciał że mi ją zabrał, mimo wszystko czuję że jest dalej przy mnie jak anioł stróż

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyjaźn nie istnieje i tyle w temacie :) znaczy ja tak uważam bo miałam takie same sytuacje :)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

- - Zawsze staram się odwiedzić blogi osób, które pozostawią komentarz pod wpisem.
- - Odpowiadam na komentarze w weekendy - w tym okresie możecie także spodziewać się moich odwiedzin u siebie! :)
- - Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć oraz treści mojego autorstwa. Jeżeli używasz moich tekstów czy zdjęć, nie zapomnij o źródle :)
- - Jest mi bardzo miło, gdy dodajecie swoje komentarze na dany temat, ale także jest to dla mnie niezwykle motywujące. Bardzo Wam dziękuję :)

Popularne posty z tego bloga

💗 DIY #5 - Słoik Pozytywnych Cytatów na 2017 rok 💗

"Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego"

Cześć :)
Dzisiaj przychodzę do Was z całkowicie inną tematyką, niż zazwyczaj - taka mała niespodzianka :)
Otóż ostatnio dostałam ciekawą propozycję od pewnej osoby, aby popracować razem. Moim gościem na blogu jest Kasia Sopicka, pasjonatka mody, która uwielbia dobierać ubrania i tworzyć z nich własne stylizacje.
A więc przejdźmy do rzeczy!

Dzisiejszy temat to:
Czas zostać sławnym – czyli jak założyć i prowadzić bloga modowego.
Myśli o założeniu własnego bloga modowego wracają do ciebie za każdym razem, gdy ktoś komentuje twój świetny gust i nowe, modne ubrania? Czujesz się w temacie mody jak ryba w wodzie? Na co czekasz? Czas na założenie swojego pierwszego bloga modowego!
Czy blog modowy jest właśnie dla mnie? Nie jest łatwo odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż każdy z nas jest inny. Jeśli jednak jesteś osobą systematyczną, pełną pasji, zakochaną w modzie, to blog modowy jest właśnie dla ciebie. Pamiętaj o tym, że w tydzień ani dwa nie staniesz się następczynią Kasi Tusk, jednak powo…

Jak odzyskać stracone zaufanie?

„By odbudować zaufanie, które zburzyłeś jednym ruchem , potrzebujesz dobrego materiału w maksymalnie dużych ilościach.”

Pytania na aska .

Dodam tu coś, co odbiega od głównej myśli mojego bloga. Jednak komuś może się to przydać.To są moje pytania, które ja wam wymyślałam i zbierałam je w wordzie. Jakoś od końca wakacji.Jeżeli ktoś nie ma weny, to może sobie skopiować ;3 Będę co jakiś czas akutalizować te pytania o nowe :)

DIY #6: Słoik Pozytywnych Cytatów

"Bądź wierny swojej pasji, bo ona nigdy Ciebie nie zawiedzie, tak jak mogą zrobić to ludzie."